Home / بیانیە فارسی / جبهه مردمان ایران حمله تروريستی سپاه پاسداران به كشور همسايه و قتل افراد بی گناه را محكوم ميكند.

جبهه مردمان ایران حمله تروريستی سپاه پاسداران به كشور همسايه و قتل افراد بی گناه را محكوم ميكند.

یارسانمدیا

١٨م ژانویە ٢٠٢٤م

 

ديشب 15 ژانویه سپاه پاسداران با موشكهای بالستيك شهر أربيل در اقليم كردستان عراق را هدف قرار داد. طبق اخبار تاكنون در این حمله چندين فرد غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.
خبرگزاری های نزدیک به سپاه در دو اطلاعيه جداگانه ادعا کردند كه مقر موساد و احزاب مخالف را هدف قرار دادند. اين در حالي است كه شاهدان ميداني ميگويند موشكهای سپاه پاسداران به خانه يك تاجر اصابت كرده و او بهمراه و دو تن از اعضای خانواده أش كشته شده اند.
حملات سپاه به عراق و سوریه را می‌توان فرار به جلو خواند و از سر ناچاری برای رهایی از بار فشار انتقادهای گروه های فشار برون و درون برای انتقام بابت کشته‌شدگان مراسم قاسم سلیمانی و پاسدار سید رضی موسوی دانست.
جمهوری اسلامی هفته هاست زیر فشار نیروهای نیابتی خود مانند (حوثی‌ها، حزب‌الله، حماس، حشد شعبی و دیگر گروه های تروریسی سپاه) مبنی بر اینکه، ما زیر حملات اسرائیل و آمریکا هستیم و صدها نفر کشته دادیم و می دهیم، ولی تهران کنار نشسته و فقط شعار می‌دهد. در واقع، شاید نوعی ابراز همبستگی از سر ناچاری و کاستن فشار از روی خود بود.
نکته قابل توجه این است که به نظر می رسد، رهبران جمهوری اسلامی و کاخ سفید در این حمله بسیار با هم هماهنگ هستند.
چرا که ضدهوایی پاتریوت مستقر در کنسولگری آمریکا در اربيل فعال نشد. در صورتی که موشک ها در کنار کنسولگری آمریکا اصابت کرده است. از سوی در خبرها خواندیم که جو بایدن در گفتگوی تلفنی با نتانیاهو، تلفن را قطع کرده است.
از این روی این حمله چه با هماهنگی آمریکا باشد و چه نباشد، جبهه مردمان ایران به شدت اين حمله كور و تروريستی که امنیت منطقه را برهم می زند را محكوم نموده و از جامعه جهانی از جمله سازمان ملل انتظار دارد، كه این ترورها را محکوم نمایند.
جبهه مردمان ایران
سازمان دمكراتيك يارسان
جنبش آذربایجان براي دمكراسي و يكپارچگي ايران
جنبش جوانان ايلام
١٧م ژانویە ٢٠٢٤م