Home / پانل آزاد / حضور یاران کمیته کشوری آلمان در اعتراض به اعدام رضا رسایی

حضور یاران کمیته کشوری آلمان در اعتراض به اعدام رضا رسایی


در تاریخ 10.08.2024
در شهر هامبورگ به علت تجمع اعتراضی به اعدام رضا رسایی از طرف کمیته کشوری آلمان یاران و همیاران صدرا میرزایی، رئوف جوانمیری و حجت نادری در مراسم اعتراضی مذکور شرکت و صدرا میرزایی به نمایندگی از طرف سازمان متنی را خواند.
متن کامل در پایین ذکر می‌شود، همچنین متن گفتار در رسانه‌های اجتماعی سازمان نیز موجود است.
سازمان دمکراتیک یارسان
کمیته آلمان
۱۰. ۸. ۲۰۲۴

با درود و احترام

اینجانب صدرا میرزایی عضوی از جامعه بزرگ یارسان و عضو سازمان دمکراتیک یارسان ، ضمن تسلیت به خانواده رسایی و جامعه بزرگ یارسان و مردم ایران ، به استحضار شما میرسانم :

جاویدنام – رضا رسایی، یکی از اعضای برجسته جامعه یارسان، در جریان خیزش “زن، زندگی، آزادی” علیه رژیم استبدادی و مذهبی جمهوری اسلامی ایران به مبارزه برخاست.
. رضا، با باور به ارزش‌های دمکراتیک و سکولار، به دنبال سرنگونی رژیمی بود که حقوق و آزادی‌های اساسی مردم را پایمال می‌کند. پس از دستگیری، او به اتهامات واهی و ناعادلانه به اعدام محکوم شد و در تاریخ ۶ آگوست پس از ۲۲ ماه حبس، به شهادت رسید.
رژیم بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی دشمن سرسخت جامعه یارسان و نظام فکری و اندیشه آزادیخواهانه ی آیین یارسان و هرگونه تفکر آزادی‌خواهانه است.

مردم یارسان به عنوان بخشی از پیکره مردمان ایران، همواره برای آزادی، دمکراسی و سکولاریسم مبارزه کرده و خواهد کرد.

 

رژیم جمهوری اسلامی نه تنها به سرکوب فیزیکی جامعه یارسان پرداخته، بلکه جنگی تمام عیار و سیستماتیک علیه هویت، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی این جامعه را از آغاز حکومت نامشروع خود در سال ۱۳۵۷ به راه انداخته است. هدف اصلی این رژیم، نابودی هرگونه تنوع و تفکر مخالف است .
جامعه یارسان، با درک این تهدیدات، به تقویت سازمانی و دفاع مشروع پرداخته تا بتواند از “بودن و ماندن” خود دفاع کند.

تاریخ یارسانیان مملو از مبارزات برای دستیابی به حقوق انسانی خود و برابری با دیگر شهروندان ایران است. علی‌رغم پذیرش اعلامیه جهانی حقوق بشر توسط ایران، حقوق یارسانیان همچنان نقض و مورد تعرض قرار می‌گیرد.
این فشارها به وضوح نشان‌دهنده ترس و هراس رژیم از پایداری و مقاومت این جامعه است

این فشارها و سرکوب‌ها نه تنها نتوانسته عزم ماجامعه یارسان را عقب بنشاند بلکه برعزم و اراده ی ما افزوده است
این مبارزه نه تنها برای حقوق یارسانیان، بلکه برای تمامی مردم ایران است که خواهان یک زندگی آزاد و عادلانه در سایه دمکراسی و سکولاریسم هستند.