Home / پستهای تازە / بیانیه کمیسیون زنان سازمان دموکراتیک یارسان به مناسبت دومین سالگرد قتل حکومتی مینو مجیدی، بانوی آزاده یارسانی-

بیانیه کمیسیون زنان سازمان دموکراتیک یارسان به مناسبت دومین سالگرد قتل حکومتی مینو مجیدی، بانوی آزاده یارسانی-

 

یارسانمدیا

‏19 سپتامبر‏ 2024

به نام « زن . زندگی . آزادی »

 

امروز ۲۹ شهریور ماه، دومین سالیاد قتل حکومتی مینو مجیدی، بانوی مبارز یارسانی ساکن کرمانشاه است. مینو مجیدی در روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، تنها یک هفته پس از قتل وحشیانه مهسا (ژینا) امینی، به عنوان اولین زن ایرانی یارسانی که جان خود را در راه دفاع از آزادی و برابری و در اعتراض به ظلم و سرکوب حکومتی فدا کرد، به دست ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی کشته شد.

مینو مجیدی، مادری دلیر و نمادی از استقامت و پایداری، با حضور در خیابانهای کرمانشاه صدای اعتراض میلیونها زن و مرد ایرانی شد که دیگر ظلم و تبعیض را تاب نمی‌آورند. او نماد فریاد «زن، زندگی، آزادی» بود که در برابر رژیمی ایستاد که به مدت بیش از چهار دهه تلاش کرده است که صدای آزادیخواهی مردم ایران را خاموش کند. اما خون پاک مینو و دیگر جان‌باختگان راه آزادی، ندای آزادی خواهی را پرطنین‌تر و عمیق‌تر در دل‌ها و خیابانهای این سرزمین به صدا درآورد.

در آن روز های سخت ایام خاکسپاری مینو مجیدی، دختر دلیر او با موهای تراشیده و بدون حجاب، کنار مزار مادرش ایستاد و تصویری از استقامت و پایداری را به جهانیان نشان داد. آن روز، مراسم خاکسپاری او به صحنه‌ای برای اعتراض مردم کرمانشاه و یارسانیان تبدیل شد، جایی که شعارهای “زن، زندگی، آزادی” باری دیگر در هوا طنین‌انداز شد. این مراسم نقطه‌ای تاریخی در خیزش سراسری مردم ایران علیه استبداد دینی بود.

مینو مجیدی، فراتر از یک زن، نمادی از قدرت و شجاعت یارسانیان و تمامی زنان و مردانی است که در این مسیر ایستادگی کردند. او با جان‌فشانی‌اش نشان داد که برای آزادی، برابری و حقوق انسانی، هیچ مانعی نمی‌تواند انسانهای آزاده را از راه مبارزه بازدارد.

ما، اعضای کمیسیون زنان سازمان دموکراتیک یارسان، در دومین سالگرد قتل مینو مجیدی، با قلب‌هایی سرشار از غم و افتخار، به یاد او و همه جانباختگان راه آزادی ایران ادای احترام می‌کنیم. ما با تعهدی عمیق به آرمان‌های عدالت‌خواهانه و انسانی مینو و تمام زنان و مردانی که برای آزادی این سرزمین جان دادند، اعلام  میکنیم که راه او را ادامه دهیم.

به یاد مینو و به یاد تمام زنانی که در این راه جان خود را فدا کردند، ما هرگز سکوت نخواهیم کرد. ایستادگی ما در برابر ظلم و تبعیض ادامه خواهد داشت تا روزی که این سرزمین از چنگال استبداد رها شود و مردم ایران در صلح، برابری و آزادی زندگی کنند.

زن، زندگی، آزادی

کمیسیون زنان سازمان دموکراتیک یارسان

۲۹شهریور ۱۴۰۳