Home / آرشیو سایت / دیدار هیأتی از کمیته کشوری سازمان دمکراتیک یارسان در نروژ با جناب آقای « میر حازم تحسین سعید»، رهبر آیینی جامعه ایزدی

دیدار هیأتی از کمیته کشوری سازمان دمکراتیک یارسان در نروژ با جناب آقای « میر حازم تحسین سعید»، رهبر آیینی جامعه ایزدی

 

 

یارسانمدیا
‏01‏ اُكتبر‏ 2024

PDF

امروز، هیأتی از کمیته کشوری سازمان دمکراتیک یارسان در نروژ میزبان جناب آقای « میر حازم تحسین سعید»، رهبر آیینی جامعه ایزدی، و همراهان ایشان در شهر فروگنر نروژ بود. این دیدار از ساعت ۱۸:۰۰ آغاز شد و تا ساعت ۲۰:۰۰ ادامه داشت.

در این جلسه، هر یک از هیأت‌ها گزارشی جامع از وضعیت و چالش‌های درونی جوامع یارسان و ایزدی ارائه کردند و به بررسی مسائل و مشکلات مشترک این دو جامعه پرداختند. در نتیجه این بحث‌ها، توافق شد که کمیته‌هایی از هر دو جامعه در اروپا، به‌ویژه در کشورهای نروژ و آلمان، برای تقویت ارتباطات در زمینه‌های حقوق بشری ، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی تشکیل شود.

هدف از این توافق، نزدیکی هر چه بیشتر دو جامعه بزرگ ایزدی و یارسان است که از بسیاری جهات مشترکات آیینی، فرهنگی و اجتماعی دارند. همچنین مقرر شد که این همکاری‌ها و تبادل افکار، ابزارهای همبستگی و پیوند میان دو جامعه را تقویت کرده و راهکارهایی برای حضور فعال‌تر در مجامع بین‌المللی جهت رساندن صدای این دو جامعه ارائه شود. هر دو جامعه طی سالیان طولانی از سوی افراط‌گرایان مذهبی و ایدئولوژیک در منطقه تحت فشار قرار گرفته‌اند و  به همکاری بیشتر برای حضور مشترک و مؤثر در مجامع بین‌المللی تأکید شد، چرا که این همکاری‌ها می‌تواند به نتیجه‌گیری‌های بهتری در طرح مطالبات حقوق بشری و دفاع از حقوق این دو جامعه منجر شود.

سازمان دمکراتیک یارسان – کمیته کشوری نروژ

دوشنبه – سی ام سپتامبر ۲۰۲۴